De Wet integrale suïcidepreventie is sinds 1 januari 2026 van kracht. In de regio Gooi en Vechtstreek is onder coördinatie van de GGD, samen met gemeenten en partners uit zorg, onderwijs en het sociaal domein, een regionaal uitvoeringsprogramma suïcidepreventie opgesteld. Dit uitvoeringsprogramma is inmiddels vastgesteld door de colleges.
Graag nodigen wij u uit voor een themabijeenkomst waarin wij u meenemen in de belangrijkste opgaven, de koers en prioriteiten van het regionale uitvoeringsprogramma en wat dit concreet betekent voor uw gemeente en uw rol als raadslid. De bijeenkomst heeft een informerend karakter, met nadrukkelijk ruimte voor gesprek en reflectie. Welke aandachtspunten ziet u en waar liggen kansen om samen het verschil te maken? Uw betrokkenheid als raadslid is van grote waarde om deze aanpak stevig te verankeren in beleid en praktijk.
Programma
• Welkom en opening – Joek Boomsma (directeur GGD Gooi en Vechtstreek)
• Toelichting op de wet en de rol van gemeenten – Gerben van Voorden (wethouder Zorg en Samenleving Gemeente Hilversum & Bestuurlijk opdrachtgever)
• Ervaringsverhaal – Youssef (lokale jongerencommunity)
• Regiobeeld: cijfers en ontwikkelingen – Manita van Acker (Epidemioloog GGD Gooi en Vechtstreek)
• Toelichting regionaal uitvoeringsprogramma – Milou Welsink (programmaleider)
• Gesprek, reflectie en ophalen van aandachtspunten
Datum en tijd
Maandag 14 september 2026
Inloop: 17.30 uur met soep en broodjes
Start: 18.00 uur
Einde: uiterlijk 19.30 uur
Locatie
Regiokantoor, Burgemeester de Bordesstraat 80, Bussum (kantine, 2e etage)
Aanmelden
Aanmelden voor deze themabijeenkomst kan tot uiterlijk woensdag 9 september 2026 12.00 uur via onderstaand aanmeldformulier.
Informatie
Voor vragen over de avond of het programma kunt u terecht bij Saskia van Manen, s.vanmanen@ggdgv.nl